tisdag 7 december 2010

Namely a coincidence

Jag är glad över att se att du har kommit hit, jag har nämligen något viktigt att berätta för dig, men jag måste också varna dig! Om du är svag till sinnet eller hjärtat borde du kanske inte läsa det här, för det som följer kan skrämma och störa dig.
Du har varnats. Du kommer antagligen läsa det i alla fall.

I fredags kväll upplevde jag det värsta snöovädret på länge. Det var kallt, det blåste och det snöade verkligen flingor stora som cornflakes. Jag hade inget att göra mellan att skolan slutade och klockan 6, då jag kunde gå till lägenheten på Scheffersgränd, där ni vet att jag bor ibland, så för att gömma mig från snön och få middagen överstökad på samma gång gick jag och Mikael Lindgren som jag hittade på Citylivs till Hesburger.

Och där kom vi på något intressant sätt in på ämnet namn. Och inte vilka namn som helst. Är det en slump, frågar jag er nu, att människor med bokstavsföljden "An" i sina namn dras till varandra?

Jag och Micke har flera gemensamma vänner som blir underbara exempel. Till exempel Fanny-Klaara Rundberg, Anna Häggblom och Hanna Blomberg. Ett tajt kompisgäng, och ni ser sambandet, right?

Felix, din idiot, säger du kanske nu. "Det här är bara sammanträffanden. En bokstavsmotsvarighet till nummerologi." Är det så? Jag utesluter inte möjligheten, men titta på lite fler exempel...

Fanny, Hanna och Anna har alla en gemensam vän som heter Anneli Jansson. Anna Häggbloms pojkvän heter Johan Henriksson, vars syster heter Hanna Henriksson och vars far heter Jan Henriksson (Info från Facebook, ledsen om jag snokade ^^).
Dagen före hade Hanna introducerat mig för en tjej vid namn Anna Sjöstrand. Hon kommer ursprungligen från Kökar och är vän med Daniela Hellström. Ytterligare två av mina vänner som nästan alltid syns tillsammans heter Anna Randelin och Annette Hagström! Sammanträffanden? Jag tror inte det.

Jag tycker det är dags att vakna upp och se vad det är regeringen håller på med.

Tack!

1 kommentar: